Περίεργη συμπεριφορά της Vlookup.
George
2010-02-20 09:06:54 UTC
Γεια σε όλους.
Έχω φτιάξει μια απλή μέθοδο στο Excel για να καταχωρώ αποδείξεις. Στο φύλλο
2 έχω φτιάξει έναν πίνακα όπου έχει 5 στήλες. Η πρώτη στήλη έχει την επωνυμία
της εταιρίας και η δεύτερη το ΑΦΜ (οι άλλες στήλες έχουν κάποια δευτερεύοντα
στοιχεία) .

Στη συνέχεια στο φύλλο 1, σε μια τυχαία στήλη απλά έχω κάνει επικύρωση
δεδομένων από λίστα (όπου δηλαδή μου βγάζει να επιλέγω από μενού), για να
επιλέγω την εταιρία που θέλω από την πρώτη στήλη του πίνακα του φύλλου 2.
Ήθελα στην διπλανή στήλη και στο διπλανό κελί (αφού επιλέξω την εταιρία) να
μου βγάζει αυτόματα το ΑΦΜ της, αφού το διαβάσει αυτόματα από την στήλη 2 του
φύλλου 2. Για να το κάνω αυτό χρησιμοποίησα την Vlookup(), όπου ως πρώτο
στοιχείο διαβάζει την εταιρία που έχω επιλέξει και στη συνέχεια την αναζητά
με τον γνωστό τρόπο στο range του πίνακα του φύλλου 2.

Το πρόβλημα μου είναι ότι η Vlookup() μου “πετάει” διάφορα ΑΦΜ τα οποία
πολλές φορές καμία απολύτως σχέση δεν έχουν με την επιλεγόμενη εταιρία.
Μοιάζει δηλαδή να μπερδεύεται. Έχω ελέγξει πολλές φορές τη σύνταξη της
Vlookup() αλλά δεν βρίσκω λάθος. Μήπως δεν μπορεί να αναγνωρίσει Ελληνικό
κείμενο;
Ξέρει κανένας που μπορεί να είναι το πρόβλημα;
Υ.Γ.
(Πρόσφατα αναβάθμισα το Office από το 2003 στο 2007. Με το Excel 2003
έφτιαχνα πολλά τέτοια προγραμματάκια και δεν είχα τέτοια προβλήματα. Μήπως
είναι θέμα κάποιων ρυθμίσεων;)
Ευχαριστώ.
AndreasN
2010-02-20 17:28:51 UTC
Post by George
[...]
Εάν η στήλη με τις επωνυμίες δεν είναι ταξινομημένη, στο τελευταίο όρισμα
της VLOOKUP (Range_lookup), πρέπει να δώσεις την τιμή FALSE, για να πάρεις
ακριβές ταίριασμα. Επί πλέον, πρέπει να υπάρχει απόλυτη συνέπεια στην
ορθογραφία των ίδιων επωνυμιών, ακόμα και ως προς τα κενά διαστήματα.